راهنمای سئو برای مشاوره سئو
آخرین اخبار رسمی در حوزه رایانه و موبایل و خرید اینترنتی
راهنمای سئو برای مشاوره سئو
پنج شنبه 14 مرداد 1400 ساعت 15:23 | بازدید : 182 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

اگر مالک ، مدیریت ، کسب درآمد یا تبلیغ محتوای آنلاین از طریق جستجوی Google هستید ، این راهنما برای شما مناسب است. شما ممکن است صاحب یک کسب و کار رو به رشد و پر رونق باشید ، صاحب وب سایت ده ها سایت ، متخصص SEO در یک آژانس وب یا یک متخصص SEO DIY که به مکانیک Search علاقه مند است: این راهنما برای شما مناسب است. اگر علاقمند به مرور کلی اصول اولیه SEO با توجه به بهترین شیوه های ما هستید ، در واقع در مکان مناسب هستید. این راهنما هیچ اسراری ارائه نمی دهد که به طور خودکار سایت شما را در مشاوره سئو رتبه اول Google قرار دهد (متاسفم!) ، اما امیدوارم رعایت بهترین شیوه ها باعث خزیدن ، فهرست بندی و درک مطالب شما برای موتورهای جستجو شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) اغلب شامل ایجاد تغییرات کوچک در بخش هایی از وب سایت شما است. وقتی به صورت جداگانه مشاهده می شوید ، ممکن است این تغییرات به صورت افزایشی به نظر برسند ، اما وقتی با بهینه سازی های دیگر ترکیب شوند ، می توانند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر و عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک داشته باشند. احتمالاً شما قبلاً با بسیاری از موضوعات این راهنما آشنا هستید ، زیرا آنها عناصر ضروری برای هر صفحه وب هستند ، اما ممکن است از آنها حداکثر استفاده را ببرید.

شما باید یک وب سایت ایجاد کنید تا به نفع کاربران شما باشد و هر گونه بهینه سازی را برای بهبود تجربه کاربر انجام دهید. یکی از این کاربران یک موتور جستجو است که به سایر کاربران در کشف محتوای شما کمک می کند. سئو در مورد کمک به موتورهای جستجو برای درک و ارائه محتوا است. ممکن است سایت شما کوچکتر یا بزرگتر از سایت نمونه ما باشد و محتوای بسیار متفاوتی را ارائه دهد ، اما موضوعات بهینه سازی در این راهنما در مورد سایت ها در همه اندازه ها و انواع صدق می کند. امیدواریم راهنمای ما ایده های تازه ای در مورد نحوه بهبود وب سایت شما به شما ارائه دهد و ما خوشحال می شویم سوالات ، بازخورد ها و داستانهای موفقیت شما را در انجمن راهنمای مرکزی جستجوی Google بشنویم.

 

شروع شدن
واژه نامه
در اینجا یک واژه نامه کوتاه از اصطلاحات مهم مورد استفاده در این راهنما آمده است:

فهرست - گوگل تمام صفحات وب را که می شناسد در فهرست خود ذخیره می کند. ورودی فهرست برای هر صفحه محتوا و مکان (URL) آن صفحه را توضیح می دهد. فهرست بندی زمانی است که گوگل صفحه ای را می آورد ، می خواند و آن را به فهرست اضافه می کند: گوگل امروز چندین صفحه را در سایت من فهرست بندی کرد.
خزیدن - فرایند جستجوی صفحات وب جدید یا به روز شده. Google با دنبال کردن پیوندها ، با خواندن نقشه های سایت و به روشهای دیگر آدرس های اینترنتی را کشف می کند. گوگل با جستجوی صفحات جدید ، وب را خزیده ، سپس آنها را فهرست بندی می کند (در صورت لزوم).
خزنده - نرم افزاری خودکار که صفحات وب را خزیده (واکشی) کرده و آنها را فهرست بندی می کند.
Googlebot - نام عمومی خزنده Google. Googlebot دائماً در حال خزیدن در وب است.
سئو - بهینه سازی موتورهای جستجو: فرایند بهبود سایت شما برای موتورهای جستجو. همچنین عنوان شغلی فردی که این کار را برای امرار معاش انجام می دهد: ما فقط یک SEO جدید استخدام کردیم تا حضور خود را در وب بهبود بخشد.
آیا در گوگل هستید؟
تعیین کنید که آیا سایت شما در فهرست Google است یا خیر
یک سایت انجام دهید: آدرس صفحه اصلی سایت خود را جستجو کنید. اگر نتایج را مشاهده کردید ، در فهرست قرار دارید. به عنوان مثال ، جستجوی سایت: wikipedia.org این نتایج را برمی گرداند.

اگر سایت شما در Google نیست
اگرچه گوگل میلیاردها صفحه را می پیماید ، اما گم شدن برخی سایت ها اجتناب ناپذیر است. وقتی خزنده های ما سایتی را از دست می دهند ، اغلب به یکی از دلایل زیر است:

این سایت به خوبی از سایت های دیگر در وب متصل نیست
شما به تازگی یک سایت جدید راه اندازی کرده اید و گوگل هنوز وقت لازم برای خزیدن در آن را نداشته است
طراحی سایت باعث می شود Google نتواند به طور م contentثر محتوای آن را جستجو کند
Google هنگام خزیدن سایت شما خطایی دریافت کرد
خط مشی شما از خزیدن سایت توسط Google جلوگیری می کند
چگونه می توانم سایت خود را در Google دریافت کنم؟
گنجاندن در نتایج جستجوی Google رایگان و آسان است. حتی لازم نیست سایت خود را به Google ارسال کنید. گوگل یک موتور جستجوی کاملاً خودکار است که از خزنده های وب برای کاوش مداوم وب استفاده می کند و به دنبال سایتهایی است که به فهرست ما اضافه شود. در حقیقت ، اکثریت قریب به اتفاق سایت های ذکر شده در نتایج ما به صورت دستی برای گنجاندن ارسال نشده اند ، اما هنگام خزیدن در وب به طور خودکار پیدا شده و اضافه می شوند. با نحوه کشف ، خزیدن و ارائه خدمات صفحات وب توسط Google آشنا شوید.

ما دستورالعمل های مدیر وب سایت را برای ایجاد یک وب سایت مناسب Google ارائه می دهیم. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که خزنده های ما یک سایت خاص را بیابند ، رعایت این دستورالعمل ها می تواند به ظاهر شدن سایت شما در نتایج جستجوی ما کمک کند.

کنسول جستجوی Google ابزارهایی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند محتوای خود را به Google ارسال کنید و نحوه عملکرد شما در جستجوی Google را کنترل کنید. در صورت تمایل ، Search Console حتی می تواند هشدارهایی را در مورد مسائل مهمی که Google با سایت شما مواجه می کند برای شما ارسال کند. برای Search Console ثبت نام کنید.

در اینجا چند س basicال اساسی وجود دارد که هنگام شروع به کار در مورد وب سایت خود از خود بپرسید.

آیا وب سایت من در Google نمایش داده می شود؟
آیا محتوای با کیفیت بالا را در اختیار کاربران قرار می دهم؟
آیا مشاغل محلی من در Google نشان داده می شود؟
آیا دسترسی به محتوای من در همه دستگاه ها سریع و آسان است؟
آیا وب سایت من امن است؟
می توانید اطلاعات شروع به کار اضافی را در https://g.co/webmasters پیدا کنید

بقیه این سند راهنمایی در مورد نحوه بهبود سایت شما برای

موتورهای جستجو ، بر اساس موضوع سازماندهی شده اند. می توانید یک چک لیست کوتاه و قابل چاپ از نکات را از https://g.co/WebmasterChecklist بارگیری کنید.

آیا به متخصص سئو نیاز دارید؟
یک متخصص سئو کسی است که برای بهبود دید شما در موتورهای جستجو آموزش دیده است. با پیروی از این راهنما ، شما به اندازه کافی یاد خواهید گرفت تا در مسیر خود به یک سایت بهینه باشید. علاوه بر این ، ممکن است بخواهید یک متخصص SEO را استخدام کنید که می تواند به شما در بررسی صفحات شما کمک کند.

تصمیم گیری برای استخدام SEO یک تصمیم بزرگ است که می تواند به طور بالقوه سایت شما را بهبود بخشد و در وقت شما صرفه جویی کند. اطمینان حاصل کنید که در مورد مزایای بالقوه استخدام SEO ، و همچنین آسیب هایی که SEO غیر مسئولانه می تواند به سایت شما وارد کند ، تحقیق کنید. بسیاری از SEO ها و سایر آژانس ها و مشاوران خدمات مفیدی را برای دارندگان وب سایت ارائه می دهند ، از جمله:

مرور محتوا یا ساختار سایت شما
مشاوره فنی در مورد توسعه وب سایت: به عنوان مثال ، میزبانی ، تغییر مسیر ، صفحات خطا ، استفاده از جاوا اسکریپت
توسعه محتوا
مدیریت کمپین های توسعه کسب و کار آنلاین
تحقیق در مورد کلمات کلیدی
آموزش سئو
تخصص در بازارها و جغرافیای خاص
قبل از شروع جستجوی SEO ، ایده خوبی است که یک مصرف کننده تحصیل کرده باشید و با نحوه عملکرد موتورهای جستجو آشنا شوید. توصیه می کنیم تمام این راهنما و به طور خاص این منابع را مرور کنید:

Google 101: نحوه خزیدن ، نمایه سازی و خدمات دهی Google به وب
دستورالعمل های مدیر وب Google
نحوه استخدام SEO
اگر به استخدام سئو فکر می کنید ، هرچه زودتر بهتر. زمان بسیار خوبی برای استخدام زمانی است که شما در حال طراحی مجدد سایت هستید یا قصد راه اندازی یک سایت جدید را دارید. به این ترتیب ، شما و سئوی خود می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما طوری طراحی شده است که از پایین به بالا برای موتورهای جستجو مناسب باشد. با این حال ، یک SEO خوب می تواند به بهبود یک سایت موجود نیز کمک کند.

برای اطلاع دقیق از نیاز به استخدام SEO و مواردی که باید به آن توجه کنید ، می توانید مقاله آیا به SEO نیاز دارید یا خیر.

به Google کمک کنید محتوای شما را پیدا کند
اولین قدم برای قرار دادن سایت خود در Google این است که مطمئن شوید گوگل می تواند آن را پیدا کند. بهترین راه برای انجام این کار ارائه یک نقشه سایت است. نقشه سایت فایلی در سایت شماست که صفحات جدید یا تغییر یافته سایت شما را به موتورهای جستجو می گوید. درباره نحوه ساخت و ارسال نقشه سایت بیشتر بدانید.

گوگل همچنین صفحات را از طریق پیوندهای صفحات دیگر پیدا می کند. با نحوه تشویق افراد برای کشف سایت شما با تبلیغ سایت خود آشنا شوید.

به Google بگویید کدام صفحات را نمی خواهید خزیده شوند
برای اطلاعات غیر حساس ، با استفاده از robots.txt خزیدن ناخواسته را مسدود کنید
یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می گوید که آیا می توانند به قسمت هایی از سایت شما دسترسی داشته باشند یا خزید. این فایل ، که باید robots.txt نامگذاری شود ، در فهرست اصلی سایت شما قرار می گیرد. این امکان وجود دارد که صفحات مسدود شده توسط robots.txt هنوز قابل خزیدن باشند ، بنابراین برای صفحات حساس ، از روش امن تری استفاده کنید.


# brandonsbaseballcards.com/robots.txt
# به Google بگویید هیچ نشانی اینترنتی در سبد خرید یا تصاویر موجود در پوشه نمادها را خز نکند ،
# زیرا در نتایج جستجوی Google مفید نخواهد بود.
نماینده کاربر: googlebot
ممنوع: /checkout /
ممنوع: /icons /
ممکن است بخواهید صفحات خاصی از سایت شما خزیده نشوند ، زیرا اگر در نتایج جستجوی موتور جستجو یافت شوند ، برای کاربران مفید نخواهد بود. اگر می خواهید مانع از خزیدن صفحات توسط موتورهای جستجو شوید ، کنسول جستجوی Google دارای مولد دوستانه robots.txt است که به شما در ایجاد این فایل کمک می کند. توجه داشته باشید که اگر سایت شما از زیر دامنه ها استفاده می کند و می خواهید صفحات خاصی در یک زیر دامنه خاص خزیده نشوند ، باید یک فایل robots.txt جداگانه برای آن زیر دامنه ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد robots.txt ، این راهنمای استفاده از فایل های robots.txt را پیشنهاد می کنیم.

چندین روش دیگر را برای جلوگیری از ظاهر شدن محتوا در نتایج جستجو بخوانید.

اجتناب کردن:

اجازه دهید صفحات نتایج جستجوی داخلی شما توسط Google خزیده شود. کاربران دوست ندارند فقط روی یک نتیجه موتور جستجو کلیک کنند تا در صفحه دیگری از نتایج جستجو در سایت شما قرار بگیرند.
اجازه خزیدن آدرس های اینترنتی ایجاد شده در نتیجه خدمات پراکسی.
برای اطلاعات حساس ، از روشهای امن تر استفاده کنید
فایل robots.txt روشی مناسب یا م ofثر برای مسدود کردن مطالب حساس یا محرمانه نیست. این فقط به خزنده های خوب دستور می دهد که صفحات برای آنها نیست ، اما مانع از تحویل آن صفحات به سرور شما به مرورگری که آنها را درخواست می کند ، نمی شود. یکی از دلایلی که وجود دارد این است که موتورهای جستجو هنوز می توانند به URL هایی که مسدود کرده اید اشاره کنند (فقط نشانی اینترنتی را نشان می دهند ، بدون عنوان یا قطعه) در صورت وجود پیوندهایی به آن آدرس ها در جایی در اینترنت (مانند گزارش ارجاع). همچنین ، موتورهای جستجوی غیرقابل انطباق یا سرکش که استاندارد خروج روبات ها را تایید نمی کنند ، می توانند از دستورالعمل های robots.txt شما سرپیچی کنند. در نهایت ، یک کاربر کنجکاو می تواند دایرکتوری ها یا زیرشاخه های موجود در فایل robots.txt شما را بررسی کرده و نشانی اینترنتی محتوایی را که نمی خواهید دیده شود حدس بزند.

در این موارد ، اگر می خواهید صفحه در Google ظاهر نشود ، از تگ noindex استفاده کنید ، اما اگر کاربری با پیوند می تواند به صفحه برسد ، اهمیتی ندهید. برای امنیت واقعی ، از روشهای مجوز مناسب مانند نیاز به رمز عبور کاربر یا حذف کامل صفحه از سایت خود استفاده کنید.

https://developers.google.com/search/docs/beginner/seo-starter-guide



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 281
بازدید کل : 2698
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 74
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 281
:: بازدید سال : 1232
:: بازدید کلی : 2698